سخنانی از انیشتین

نگران آینده نیستم خودش به زودی خواهد آمد.

تخیل مهم تر از دانش است.

اطلاعات به معنی دانش نیست.

عشق نسبت به وظیفه معلم بهتری است.

سعی نکنید موفق شوید بلکه سعی کنید باارزش شوید.

هرچه سریعتر بروید کوتاه تر می شوید.

تنها منبع دانش تجربه است.

جستجوی حقیقت با ارزش تر از تصاحب آن است.

تا وقتی انسان ها باشند جنگ هم خواهد بود.

عاشق سفر هستم ولی از رسیدن متنفرم.

سیاست مشکل تر از فیزیک است.

دیدار انیشتین و چاپلین

در سال ۱۹۳۱ چارلی چاپلین ؛ آلبرت انیشتین را به بازدید خصوصی از پشت صحنه ی فیلم جدیدش به نام  " روشنایی های شهر "  دعوت کرد .   همانطور که آن دو مرد با هم در داخل شهر می گشتند . عابران برای آن ها دست تکان می دادند و هورا می کشیدند . چاپلین به مهمانش رو کرد و گفت : مردم برایت کف می زنند زیرا هیچ کس حرف های تو را نمی فهمد ولی مرا تحسین می کنند چون همه کارهای مرا درک می کنند !

انیشتین و دوست نابینایش

میزبان انیشتین از او خواست تا در یک گردهمایی اجتماعی تئوری نسبییتش را توضیح دهد . فیزیکدان بزرگ گفت : خانم ؛ من یک بار در یک روز داغ با یک دوست نابینا قدم می زدم و گفتم : من  نوشیدنی شیر می خوام . 

دوستم گفت : شیر ؟ من می دانم نوشیدنی یعنی چه اما شیر چیه ؟ 

پاسخ دادم : مایعی سفید رنگ . 

- میدانم مایع چیه اما سفید چیه ؟ 

- رنگ پرهای قو . 

- می دانم پر چیه اما قو چیه ؟ 

- یک پرنده با گردن کج . 

- گردن را می دانم چیه اما کج چیه ‌؟ 

عصبانی شدم . بازویش را گرفتم و آن را راست کردم . گفتم این را راست است . سپس آن را از آرنج کج کردم  و گفتم این کج است . 

مرد نابینا گفت : آهان ؛ حالا فهمید منظورت از شیر چیه !

بدنتان را به یک صفحه ی لمسی تبدیل کنید

فناوری جدید ماکروسافت می تواند دست کاربران را به صفحه های هوشمند و لمسی تبدیل کند که با استفاده از آن بتوان فعالیت های مختلفی از جمله فعال ساختن سیستم پخش موسیقی را انجام داد . 

' اسکین پوت '  ( skin put ) فناوری شگفت انگیزی است که پوست بدن را به صفحه ی لمسی تبدیل می کند . این فناوری در واقع بازوبندی مجهز به به حسگر صوتی است است که می تواند الگو های صوتی ناشی از ضربه زدن به ساعد یا کف دست را دریافت کرده و به فعالیت های مختلف تبدیل کند . 

با کمک این فناوری ، نشانه های صوتی ویژه از بخش های مختلف دست یا ساعد را می توان به فعالیت های مانند  شماره گیری تلفن ، فعال ساختن سیستم پخش صوت یا بازی " تتریس " تبدیل کرد  . در عین حال اشاره هایی مانند وارد آوردن فشار یا ضربه زدن نیز می توانند به عنوان دستورهای ویژه برای فعالیت های خاص مورد استفاده قرار گیرند . این سیستم در واقع از دو فناوری - توانایی ردیابی فرکانس های مافوق پایین حاصل از ضربه زدن بر روی دست ، و یک پروژکتور pico که در برخی از تلفن های همراه نیز وجود دارد - تشکیل شده است . دانشمندان با استفاده از صداهای متفاوتی که پوست ، ماهیچه ها و اسکلت بدن انسان در هنگام ضربه زدن به نقاط مختلف دست ، بازو ، کف دست ، انگشت ها و شست دست ایجاد می کنند ، این سیستم را ابداع کرده اند .   

شارژر زیستی

این ابزار از پلاستیک بازیافت شده و ۴۰ درصد از فیبرهای طبیعی ساخته شده است و زمان سنجی داخلی آن از هدر رفتن انرژی پس از شارژ شدن تجهیزات الکترنیکی جلوگیری می کند. 

انرژی انسانی

این دو طرح برای استفاده از نیروی انسانی در تولید انرژی ارائه شده اند که یکی از آنها با کشیده شدن روی سطوح مسطحی مانند میز برای شارژرتجیهیزاتی مانند تلفن همراه استفاده می شود و دیگری با اتصال به دوچرخه از حرکت های آن برای شارژ تجهیزات پرانرژی مانند تلفنهای  هوشمند استفاده  می کند .  

به امید روزی که در کشور ما نیز از این فناوری استفاده شود .