کلمات خشن می توانند به زانو هایتان آسیب برسانند

 ممکن است چماق وسنگ به استخوان هایتان آسیب برساند ، اما کلمات نیز می توانند احتمال ایجاد ورم مفاصل در شما را بیشتر کند . به نظر می رسد که واپس زدن اجتماعی ، محرک بیماری های التهابی باشد .

" جرج اسلاویج " روان شناس دانشگاه کالیفرنیا و همکارانش ، از 124 داوطلب درخواست کردند که در مقابل تماشاچیان منتقد سخنرانی کنند یا حساب ذهنی انجام دهند . تجزیه و تحلیل بزاق نشان داد که این داوطلبان ، نشانه های التهاب در دو سطح افزایش یافت و سپس از یک چهارم آن ها خواسته شد در بازی رایانه ای شرکت کنند که بازیکنان دیگر ، آنها را در نظر نمی گرفتند . اسکن MRI  نشان داد که این عمل ، باعث افزایش فعالیت  در دو ناحیه مغز شد که مربوط به واپس خوردگی هستند .شرکت کنندگانی که به التهاب بالاتری دچار شدند ، افزایش چشم گیری در فعالیت مغزشان دیده می شد .

با آگاهی از نقش مغز در وضعیت مربوط  به التهاب – مانند آسم ، ورم مفاصل ، امراض و عروقی و افسردگی – می توان با ارتقای روش های درمانی و مبارزه با این امراض کمک کند .

بچه شامپانزه‌ها بهتر از کودکان !

محققان در یک پژوهش جدید دریافته اند که بچه شامپانزه ها بهتر از بچه انسان می توانند احساسات خود را در کنترل داشته باشند.
در این تحقیق تظاهرات چهره شامپانزه های جوان در مقایسه با فرزند انسان مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که چرا در برخی مواقع بچه های انسان زیاد گریه می کنند و تسلی ناپذیر هستند.

در این تحقیق دانشمندان دانشگاه پورت اسموت دریافتند که بچه شامپانزه ها تقریبا همیشه برای گریه کردن یا فریاد کشیدن های خود دلیل خاصی دارند، برخلاف گریه ها و فریادهای بچه انسان که در برخی موارد ممکن است دلیلی نداشته باشد.

دانشمندان تصور می کنند که علت این تفاوت در نحوه و اختلاف رشد مغزی بین دو گونه است. با این توضیح که بچه انسان در بدو تولد رشد مغزی کمتری نسبت به بچه شامپانزه دارد.

محققان متذکر می شوند که اگر مشکل بچه شامپانزه را حل کنید یا آنها را در آغوش بگیرید، زودتر آرام می‌شوند اما گاهی این راه کارها در مورد فرزند انسان چاره ساز نیستند.