آماری از اینترنت در سالی که گذشت

در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱/۹ میلیارد نفر از جمعیت کره خاکی دارای آدرس ایمیل بودند. در این سال شلوغ ۱۰۷ تریلیون ایمیل رد و بدل شد که معادل ۲۹۴ میلیارد ایمیل در هر روز است! 

نکته جالب اینجاست که ۸۹٪ این ایمیل ها هرزنامه بوده اند. دیگر خودتان کل زمانی را که کاربران صرف پیدا کردن و جداسازی ایمیل های حقیقی از هرزنامه ها نمودند را محاسبه کنید. 

تعداد کاربران اینترنت هم به ۲ میلیارد نفر رسیده که نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۴٪ افزایش داشته است. 

در جنگ میان مرورگرهای اینترنت، اینترنت اکسپلورر، مرورگر پیش فرض سیستم عامل ویندوز با در اختیار داشتن ۴۷٪ از سهم کل مرورگرها، همچنان بر این عرصه حکمرانی می کند. فایرفاکس و کروم هم به ترتیب با در اختیار داشتن ۳۱٪ و ۱۵٪ از این سهم، دنباله رو این مرورگر می باشند. 

جالب اینجاست که بدانید شبکه اجتماعی فیسبوک ۶۰۰ میلیون عضو دارد که ۷۰٪ از آنها در خارج از ایالات متحده هستند و از این ۶۰۰ میلیون، ۲۵۰ میلیون نفر از آنها در سال ۲۰۱۰ به این سایت پیوسته اند. 

‎این کاربران روزانه ۲۰ میلیون برنامه فیسبوکی نصب می کنند و سالانه ۳۶ میلیارد عکس به فیسبوک آپلود می نمایند. 

توئیتر هم در سال گذشته پذیرای ۱۰۰ میلیون کاربر جدید بوده که کل کاربران این سایت ۲۵ میلیارد بار توییت را پشت سر گذاشته اند. 

یوتوب نیز میزبان ویدیوهای کاربرانی بود که در هر دقیقه، ۳۵ ساعت ویدیو آپلود می کردند و در هر روز ۲ میلیارد ویدیو تماشا می کردند.